7 maart 2015

Politiek café in Bergen op Zoom met Jeroen Dijsselbloem

Persbericht PvdA Brabant

Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem bij politiek café in Bergen op Zoom’

PvdA-lijsttrekker Stijn Smeulders biedt tien-puntenplan ‘Werken over de grens’ aan

Op zaterdag 14 maart 2015 zal Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem tijdens een politiek café in gesprek gaan met de inwoners van  West-Brabant over werkgelegenheid in de regio.  Tijdens de bijeenkomst bieden PvdA-lijsttrekker Stijn Smeulders en Inga Verhaert (gedeputeerde te Antwerpen namens de Vlaamse zusterpartij sp.a) hem een tien-puntenplan aan om het werken over de grensaantrekkelijker te maken.

Dit plan is voor alle grensregio’s van groot belang. Zeker na het vertrek van Philip Morris dient ook de regioBergen op Zoom over de grens te kijken. De arbeidsmobiliteit tussen Nederland en België is helaas nogsteeds laag. Vacatures in grensregio´s worden nauwelijks opgevuld door mensen aan de andere kant vande grens. Noord-Brabant en Zeeland slagen er onvoldoende in te profiteren van successen over de grens.Alleen in de haven van Antwerpen zijn er de komende 2 jaar al 2.000 vacatures. De PvdA wil de hoge werkloosheid in met name Zeeland en West-Brabant aanpakken en ziet daarvoor mogelijkheden over de grens. Deze mogelijkheden worden tijdens het politiek café gepresenteerd en met de aanwezigenbesproken.

Er zal tijdens het politiek café alle ruimte zijn om vragen te stellen over andere onderwerpen die bij de aanwezigen leven. Bij het politiek café zullen onder meer aanwezig zijn: Henk Leenders en Attje Kuiken,Tweede Kamerleden woonachtig in West-Brabant, Wouter van Zandbrink, Eerste Kamerlid, Antoinette Knoet, Statenlid, Yusuf Kaplan, kandidaat-Statenlid en woonachtig in Bergen op Zoom.

Locatie Politiek Café
Café het Zwijnshoofd
Moeregrebstraat 18, 4611 JC Bergen op Zoom

15:00 start straatcampagne met Jeroen Dijsselbloem
16:00 inloop politiek café
16:30 start politiek café
18:00 einde

Op 14 maart 2015 rijdt de PvdA Brabant overdag in een rode busslinger door West-Brabant. Op de volgende tijdstippen worden verschillende plaatsen aangedaan:

09:30 tot 10:15 uur in Woensdrecht (#pvdaindebuurt)
10:45 tot 11:30 uur in Steenbergen (#pvdaindebuurt)
12:00 tot 13:15 uur in Breda (#pvdaindebuurt)
13:30 tot 14:30 uur Bezoek aan de waterzuivering Nieuwveer te Breda
15:00 uur Berg op Zoom campagne en aansluitend politiek café
18:00 uur terug in Woensdrecht

Informatie over de busslinger en het politiek café zijn te verkrijgen bij:Yusuf Kaplan – [email protected] 0653696430

Waar ben je naar op zoek?