Door Cas Respen op 23 december 2016

Het Ombudsteam is gestart!

Zoals u in vorige Nieuwsbrief hebt kunnen lezen is per oktober het Ombudsteam gestart, in eerste instantie alleen bereikbaarheid per mail en telefoon (zie link) en sinds vorige week zijn we ook begonnen met het spreekuur.

Het spreekuur is elke 2e en 4e dinsdagavond in de maand in de Brede School Oost. Meer informatie vindt u op onze lokale PvdA website (www.bergenopzoom.pvda.nl), hierop is een aparte knop gemaakt met informatie over het Ombudsteam.

Per spreekuur staan telkens 2 vrijwilligers ter beschikking om te luisteren naar de problemen waar de mensen tegenaan lopen en te kijken naar mogelijke oplossingen. Het Ombudsteam bestaat uit de volgende personen: Jannie Bom (communicatie), Nanny Nuijten en Jeffry Verdult en Miek van den Boogaard (coördinator).

Oproep

Help mee het Ombudsteam bekend te maken en daarmee bereikbaar te zijn voor de mensen die hierdoor wellicht geholpen kunnen worden. Komt u iemand tegen die bij voorbeeld tegen instanties oploopt, niets begrijpt van een brief, of niet weet waar men terecht kan met een bepaalde vraag? Attendeer deze mensen op ons Ombudsteam, wij helpen ze graag verder

Wilt u een keer meelopen of bent u beschikbaar om een keer in te vallen om samen met een van de vaste teamleden spreekuur te draaien, laat het dan weten aan Miek van den Boogaard via mail: [email protected], of anders even bellen naar 06-22866342.

Ombudsteam in het nieuws

De afgelopen weken is het Ombudsteam een aantal keren in het Bergse nieuws geweest. Er heeft een stukje gestaan in de (online) Bode, Miek van den Boogaard is geïnterviewd op Radio Omroep Zuidwest FM en Jannie Bom was op Zuidwest TV om te praten over het Ombudsteam.

Cas Respen

Ik ben Cas Respen, geboren en getogen in het mooie Bergen op Zoom. Ik ben 19 jaar oud en studeer in Rotterdam, alhoewel je me ook vaak kunt vinden achter de kassa van de lokale bioscoop. Als fractie-assistent ondersteun ik achter en voor de schermen het gehele reilen en zeilen van onze fractie, en zie

Meer over Cas Respen