Oproep van de voorzitter

Door Yusuf Kaplan

Het is al weer ruim een maand geleden dat de Tweede Kamerverkiezingen achter ons liggen, maar bij velen is de pijn nog niet over. Ook bij mij is de pijn nog niet voorbij of is zelfs wat verergerd doordat mensen me aanspreken en zeggen ‘dit heeft de PvdA niet verdiend’. Maar als ik deze mensen vraag ‘heb jij dan op de PvdA gestemd?’ Dan is antwoord vaker Nee dan Ja. Zo kan het ook gaan in de politiek, het is niet altijd even eerlijk, maar wel de realiteit van de dag. Ondanks dat wij onze verantwoordelijkheid niet uit de weg zijn gegaan, dat wij de beste ministers geleverd hebben en dat we de minste ellende gehad hebben met ministers of staatssecretarissen die moesten vertrekken, we zijn toch gestraft. Juist in deze tijd van tegenstellingen doet de Sociaal Democratie er toe.

De PvdA is belangrijk voor díe mensen die onze steun en inzet nodig hebben, die mensen die onvoldoende voor zichzelf kunnen opkomen, die niet meeliften op de economische groei, de mensen die overal buiten vallen. Hiervoor opkomen zit de PvdA in het bloed, hiervoor zijn wij lid geworden van deze mooie partij.

Daarom wil ik alle leden vragen om een bijdrage te leveren om de Gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 tot een succes te maken. Deze bijdrage kan in alle vormen zijn, bijvoorbeeld:

• Het meelezen en input leveren voor de verkiezingsprogramma
  • Het bezoeken van bijeenkomsten om mee te discussiëren
  • Onze partij onder de aandacht brengen van politiek geïnteresseerden
  • Het Leveren van hand- en spandiensten tijdens campagne activiteiten
  • Je kandidaat stellen voor de gemeenteraad, voor andere functies binnen de afdeling, o.a. voor bestuurslid, commissielid of een bijdrage leveren aan het Ombudsteam

Met uw hulp zullen we de partij weer op het goede spoor krijgen! We gaan knokken voor elke stem. Dat kan alleen als we de krachten bundelen.

Ik reken op jullie hulp en inzet!

Yusuf Kaplan, voorzitter Partij van de Arbeid, afdeling Bergen op Zoom