Gemeenteraadslid

Yusuf Kaplan

Over Yusuf Kaplan

Beste inwoners van gemeente Bergen op Zoom,

Mijn naam is Yusuf Kaplan. Ik ben opgeroeid in wijk Oost en woon tegenwoordig op een van de mooiste stukjes van de Markizaten. Iedereen die mij kent weet dat ik een gedreven persoon ben. Iemand die zijn doelen niet loslaat tot ze zijn behaald.

Inzet en gedrevenheid is nodig om aan een doel te beginnen, maar zonder consistentie en vastberadenheid bereik je je doel niet!

Ik heb veel struikelblokken gekend op mijn pad/in mijn leven, maar ik heb nooit opgegeven. Deze mentaliteit wil ik graag doorgeven. Als partner, vader en inmiddels trotse opa wil ik mij inzetten voor een mooie toekomst voor alle inwoners van gemeente Bergen op Zoom. Mijn motto is dan ook: Blijf geloven in je kunnen en blijf daar ook voor vechten!

Bestuurscultuur

De afgelopen jaren is onze gemeente bestuurd op een manier waar wij als PvdA niet trots op zijn. Vaak zijn belangrijke/gevoelige dossiers in de ‘achterkamertjes’ afgehandeld. Het is duidelijk dat de bestaande bestuurscultuur niet vanzelf gaat veranderen. Als we onze gemeente willen veranderen, moeten we andere keuzes maken.

De Bergse PvdA wil werk maken van een open en transparante gemeentepolitiek, waarbij we moeilijke onderwerpen niet uit de weg gaan. We communiceren open en eerlijk over zowel meevallers als tegenslagen en leggen verantwoording af aan onze inwoners.

Bouwen aan een gezonde financiële gemeente

De financiën van de gemeente moeten snel op orde. De schuldenlast moet teruggedrongen worden. Dit kunnen we alleen bereiken door het financiële tekort op onze lopende begrotingen terug te dringen. We zetten hierbij in op een sociaaldemocratische waarde: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.

Werkgelegenheid

Om een goed bestaan te kunnen leiden is een bron van inkomsten nodig en daarom zet de Bergse PvdA in op: Banen, banen, banen! De Bergse PvdA wil meer banen binnen onze gemeentegrenzen gaan realiseren. Dit doen we door te gaan zorgen voor meer bedrijventerreinen, zodat de bedrijvigheid daar kan toenemen.

Met de Bergse PvdA aan het stuur, willen wij ervoor zorgen dat wij meer hoogwaardige bedrijven naar Bergen op Zoom halen. Denk hierbij aan biobased economy. We creëren een duurzaam perspectief voor het bedrijfsleven. Om dit te bereiken wil de Bergse PvdA dat de gemeente Bergen op Zoom een actieve economiepolitiek gaat voeren, om bedrijven naar onze gemeente te halen.