21 februari 2015

In memoriam Kees Bakx

Vandaag hebben we ons trouw en markant lid Kees Bakx begraven.

Het is nog nauwelijks te bevatten dat Kees niet meer onder ons is. Een week geleden was hij nog met een paar mensen een werkbezoek aan het voorbereiden, en nu hebben we afscheid van hem moeten nemen.

Meer dan 40 jaar geleden begon Kees zijn loopbaan bij de Partij van de Arbeid.
In 1978 werd hij raadslid. Hij moest niets hebben van uiterlijk vertoon: niet zeuren, maar aanpakken. Een oprechte sociaal- democraat in denken en handelen. En altijd politiek gedreven om de arbeider/de gewone man een betere toekomst te geven.
Hij kon lopen over rozenblaadjes zonder ze te beschadigen.
Dat deed hij ook als wethouder van1986 tot 1994.

Vorig jaar is hij weer toegetreden tot het bestuur als vice voorzitter van de Bergse afdeling. Hij had kritiek op de gang van zaken, maar hij voelde zich dan verantwoordelijk en ging er dan ook voor.

Ondanks zijn lange ervaring zou je denken dat hij het wel een beetje gezien zou hebben. Maar nee, dan ken je Kees niet. Hij gaat vol gas aan de slag, enthousiast zoals we hem kennen,vol passie en bevlogenheid. En hoe bevolgener, hoe drukker hij werd, vergezeld van drukke handgebaren, wie kent dat niet.

Hij was een maatje voor velen, of het nu is om samen posters te plakken, te flyeren of thema-avond te organiseren. Het maakt niet uit. Het was altijd gezellig met Kees.

Kees was een man met het hart op de juiste plaats.

Hij leefde zeer intens, maar wel veel te kort. Hij had nog zoveel willen en kunnen doen. In goede en slechte tijden bleef hij de partij altijd trouw. Wij zijn hem daar zeer dankbaar voor en zullen hem oprecht heel erg missen.

Wij wensen Mia, Jaap en familie en vrienden veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies.

Vaarwel Kees, het ga je goed.